دسته بندی نشده

غذاهای مقوی کره‌ای کدام‌ها هستند؟

غذاهای مقوی کره‌ای را هر سمت شهر سئول بروید پیدا خواهید کرد، از خرده فروش‌های کنار خیابان گرفته تا رستوران‌های 5 ستاره. بسیاری از این غذاها قدمت 2000 ساله دارند و زمانی تنها توسط خانواده‌های سلطنتی سرو می‌شده‌اند. امروزه غذاهای کره‌ای در دنیا به قدری محبوب شده‌اند که هم خود مردم کره و هم گردشگران از سراسر دنیا این غذاها را به‌عنوان خوشمزه‌ترین و دلچسب‌ترین غذاهای دنیا معرفی می‌کنند.

 

در ادامه لیستی از بهترین غذاهای مقوی کره‌ای را برای شما آماده کرده‌ایم تا با این غذاها آشنا شوید:

 کیمچی

کیمچی یکی از غذاهای مقوی کره‌ای است که از حدود 2000 سال پیش وارد آشپزخانه کره‌ای‌ها شده است. کیمچی شامل کلم کره‌ای، تربچه، کدوحلوایی، پیاز، زنجبیل و تره فرنگی همراه با پودر فلفل، نمک و سیر له شده است. بیش از 200 نوع کیمچی در سئول تهیه می‌شود که در آشپزخانه سنتی آن را با برنج سفید می‌خورده‌اند و یا آن را به سوپ، فرنی و کیک برنجی اضافه می‌کرده‌اند. کیمچی پایه بسیاری از غذاهای کره‌ای محسوب می‌شود مانند خورشت کیمچی، پنکیک کیمچی و برنج سرخ شده کیمچی.

 

بیبیمباب

یکی دیگر از غذاهای مقوی کره‌ای که در سئول بسیار مشهور است، بیبیمباپ است. با اینکه این غذا جزو غذاهای خیابانی محسوب می‌شود اما در رستوران‌ها نیز سرو می‌شود. بیبیمباپ یا با گوشت تهیه می‌شود و یا با سبزیجات که به نوع منطقه‌ای که تهیه می‌شود بستگی دارد. رایج‌ترین بیبیمباپ شامل برنج گرم همراه با مخلوطی از سبزیجات، گوشت قرمز یا گوشت مرغ و تخم‌مرغ خام است.

 

دوکبوکی

دوکبوکی یکی از غذاهای مقوی کره‌ای است که از کیک برنجی، فیش کیک، پیاز، سیر، نمک، شکر و انواع سبزیجات تهیه می‌شود که در نهایت در سس فلفل قرمز شیرین پخته می‌شود. طرز تهیه دوکبوکی بسیار آسان است و جزو غذاهای خیابانی مشهور کره محسوب می‌شود. برای اطلاعات بیشتر طرز تهیه دوکبوکی منبع مراجعه کنید

 

بولگوگی

در طرز تهیه بولگوگی از فیله گوشت گاو استفاده می‌شود که در کنار پیاز خرد شده، فلفل سبز و سیر و روی ذغال پخته می‌شود که همین باعث طعم دودی و مجزای این غذای مقوی کره‌ای می‌شود. قبل از اینکه گوشت را گریل کنند، به مدت 2 تا 4 ساعت در مخلوط سس سویا، دانه کنجد، فلفل سیاه، سیر، پیاز، زنجبیل و شکر می‌خوابانند تا طعم‌دار شود. این غذا همراه با سبزیجات دارای برگ سبز و اسفناج سرو می‌شود.

 

جاجانگمیون

در جاجانگمیون از نودل گندم استفاده می‌شود که همراه با برش خیار خام و مخلوطی از خمیر سویای سیاه و سبزیجات سرو می‌شود. این غذا بیشتر در روز 14 آوریل (روز سیاه) سرو می‌شود. افرادی که در روز ولنتاین کادویی دریافت نمی‌کنند، در این روز لباس سیاه می‌پوشند و غذاهای سیاه رنگ مانند جاجانگمیون می‌خورند.

 

 مرغ سوخاری کره‌ای

مرغ سوخاری کره‌ای به‌عنوان یکی از غذاهای مقوی کره‌ای شبیه به فست فود آمریکایی است، با این تفاوت که در نسخه کره‌ای، مرغ با سس شیرین و ادویه‌دار پوشانده می‌شود. گوشت مرغ این غذا بسیار آبکی است، درحالیکه پوست مرغ نیز ترد و با چربی خیلی کم است.

 

نودل سرد ادویه‌دار

این غذا در آبگوشت سرد با نخود کره‌ای، تخم‌مرغ آب‌پز و گوشت گاو سرو می‌شود. نودل‌های این غذا از آرد و سیب‌زمینی شیرین تهیه می‌شود. البته جلبک دریایی و چای سبز از دیگر متغیرات این غذا هستند.

 

کلام پایانی

در فرهنگ کره، غذا به عنوان منبع تغذیه و شفا شناخته شده است. در تاریخ کره همواره غذا به‌عنوان دارو در نظر گرفته شده است. در نتیجه، آشپزخانه کره جنوبی پر از غذاهای مقوی است. در این مقاله شما را با برخی از غذاهای مقوی کره‌ای آشنا کردیم که بسیار مشهور هستند و بسیاری از گردشگران خارجی با ورود به کشور کره به دنبال این غذاها هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن