زندگی با ام اس

ورزش و بیماری ام اس

نقش ورزش و بیماری ام اس در سهولت علائم ام اس موثر است. اما اگر می‌خواهید تمرینات شما برای شما مفید باشد ، باید مراقب باشید. مهمترین چیز: بیش از حد از آن غافل نشوید.

بدون شک گفته های “بدون درد ، بدون افزایش انرژی را شنیده اید ، اما هنگامی که مبتلا به ام اس هستید توصیه ای خوبی نیست. بیش از حد انجام دهید و می‌توانید عضلات خود را کر کنید ، درد را زیاد کنید و استرس زیادی به بدن و ذهن خود وارد کنید. هرگز تا حد خستگی ورزش نکنید.

  • قبل از شروع هرگونه برنامه تناسب اندام با پزشک خود مشورت کنید. او ممکن است پیشنهاد کند:
  • انواع ورزش هایی که برای شما بهترین گزینه است
  •  ورزشهایی که باید از آنها دوری کنید.
  • حرکت صحیح به علائم ، سطح تناسب اندام و سلامت کلی شما بستگی دارد.
  • تمرینات شما چه مدت و شدید باید باشد.
  • محدودیت های جسمی برای کارهای روزمره شما
  • متخصصان دیگر ، مانند یک فیزیوتراپی ، که می‌توانند به شما در ساخت یک برنامه ورزش شخصی که پاسخگوی نیاز شما باشد ، کمک می‌کنند.

در این نوشته به صورت جزئی‌تر در مورد ورزش و بیماری ام اس می‌پردازیم.

انواع تمرین برای امتحان کردن

ایروبیک

 

نه تنها ضربان قلب شما را بالا می‌برد بلکه روحیه شما را نیز بالا می‌برد. پیاده روی ، دویدن و دوچرخه سواری همه چیز خوب است. اگر ضعف پا و یا مشکلات دیگر در هنگام حرکت دارید ، چیزی مانند قایقرانی یا ایروبیک آب را امتحان کنید.

حرکات کششی

 

این نوع حرکات برای هر کسی که مبتلا به ام اس باشد مفید هستن. این حرکات برای کسانی که  سفتی و اسپاسم عضلانی دردناک دارند ، بسیار مفیدتر هستند. گذشته از کشش های منظم ، یوگا و تای چی روش های خوبی برای ایجاد استحکام و انعطاف پذیری هستند. آنها همچنین می‌توانند به شما در آرامش و مبارزه با استرس کمک کنند.

حرکات قدرتی

 

اگر فیزیوتراپی شما می‌گوید خوب نیست ، از وزنه ها یا تمرینات مقاومت برای ساخت عضلات استفاده کنید. هرچه قوی تر باشید ، حرکت در آن راحت تر خواهد بود.

نکاتی درباره یک تمرین ایمن

 

بایدها و نبایدهای ورزش بیماران ام اس
بایدها و نبایدهای ورزش بیماران ام اس

آن را کند کنید. همیشه اول گرم کنید به روال خود سهولت دهید. اگر تنها کاری که می‌توانید مدیریت کنید قدم زدن در اطراف بلوک است – یا در سراسر اتاق – این خوب است. با این کار شروع کنید و آن را ادامه دهید. با گذشت زمان ، شما می‌توانید قدرت خود را تقویت کنید و قادر خواهید بود کارهای بیشتری انجام دهید.

از مکان هایی با کف لغزنده ، روشنایی ضعیف ، فرش پرتابی یا سایر خطرات جلوگیری کنید. فعالیتهایی را انتخاب کنید که احتمال سقوط شما را نداشته باشد ، مانند دوچرخه سواری ثابت یا شنا. ممکن است بخواهید نوار چابک یا ریلی در نزدیکی داشته باشید. برای بهبود تعادل و هماهنگی خود با فیزیوتراپی خود در تمرینات کششی و قدرتی کار کنید.

 

 

می‌دانید چه موقع انصراف دهید

اگر هنگام ورزش احساس درد یا بیماری دارید ، متوقف شوید. اگر علائم شروع به شعله ور شدن کرد ، روال خود را تغییر داده یا پایان دهید. با پزشک خود صحبت کنید. در حالی که شما در حال بهبود هستید ، استراحت کنید. هنگامی که احساس بهتری پیدا کردید ، فیزیوتراپی شما می‌تواند به شما در بازگشت به مسیر کمک کند.

تعادل پیدا کنید

اگر می توانید ورزش جدی انجام دهید ، خوب است ، اما مطمئن باشید تمرینات شما را ضعیف نمی‌کند. اگر بعداً آنقدر خسته هستید یا دچار درد شدید که نمی‌توانید شام را آماده کنید ، باید دوباره ارزیابی کنید. در یک روز خوب ، فشار آوردن به خود وسوسه‌انگیز است ، شاید یک مایل اضافی قدم بزنید. اما زیاده روی کردن امروز می‌تواند شما را برای فردا احساس ناخوشایند کند. به سرعت عادی خود ادامه دهید.

از آن لذت ببرید

فعالیتی را که از آن لذت می‌برید انتخاب کنید. ایروبیک ، شنا ، شنا ، تای و یوگا را که اغلب برای افراد مبتلا به ام اس خوب کار می‌کنند ، امتحان کنید.

خنک شوید

وقتی کارتان تمام شد ، همیشه وقت بگذارید تا ضربان قلب ، دمای بدن و تنفس شما به حالت عادی بازگردد.

اگر بیش از حد گرم شدید چی؟

اگر به گرما حساس هستید ، ممکن است با افزایش درجه حرارت بدن ، علائم شما ظاهر شود یا بدتر شود. این اتفاق هنگام ورزش می‌افتد. برای جلوگیری از گرمای بیش از حد:

در گرمترین قسمت روز (10 صبح تا 2 بعد از ظهر) ورزش نکنید. اگر در خارج از خانه ورزش می‌کنید ، صبح یا عصر تلاش کنید.

مقدار زیادی آب خنک بنوشید

از بدن خود آگاه باشید. اگر قبل از شروع ورزش علائمی را مشاهده نکردید ، آهسته یا متوقف شوید تا خنک شود.
شنا و ایروبیک آب روشهای خوبی برای خنک ماندن در حین کار است. فقط اطمینان حاصل کنید که در اتاق قفل و اطراف استخر کفهای بدون لغزش وجود دارد.

 

منبع: https://www.webmd.com/multiple-sclerosis/multiple-sclerosis-exercise#1

5/5 - (13 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن